Adwords perikelen
Adwords perikelen

Adwords perikelen

Om cursisten te vinden adverteer ik op internet met Google Adwords. Ik zou het wel anders willen, omdat Google al zo groot is en zoveel macht heeft, maar dat is nu juist ook de reden dat ik wél bij Google adverteer. Ik heb tenslotte iedere maand weer een groepje mensen nodig.
Adverteren met Adwords is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het lijkt zo eenvoudig: je start een campagne, maakt een advertentiegroep, maakt een advertentie en je hangt er zoekwoorden aan.
kikker bont en blauwBij al die onderdelen kan er toch echt iets fout gaan en na een paar maanden betaalde ik mij bont en blauw. Toen heb ik Google een paar maal gebeld. Ik werd vriendelijk maar zeer kort door de bocht geholpen. Kreeg een paar trucs aangeleerd zoals ’targeting op gebied rond Rotterdam’ en bepaalde zoekwoorden uitsluiten.
Het hielp niet.
Ik kreeg wel een paar klanten eruit, maar lang niet genoeg naar de investering.
Na een tweede keer bellen heb ik alle zogenaamde brede zoekwoorden (de standaard instelling) vervangen door exacte zoektermen. Bij de instelling brede zoekwoorden word je bij bijvoorbeeld ‘workshop website’ ook gevonden op deze twee woorden in combinatie met andere woorden. Dus mijn advertentie werd ook getoond als iemand zocht op ‘workshop bloemschikken’ of op ‘gratis website’!!!
Daarom betaalde ik zoveel!!
 
Wordt vervolgd …