Aandacht krijgen en vasthouden
Aandacht krijgen en vasthouden

Aandacht krijgen en vasthouden

In 3 stappen …

Hoe bind je de klant en hoe houd je hem vast?

  1. eerste indruk: ja!
  2. blijven: hé, dit is interessant/mooi/goed;
  3. beklijven: gôh, ik abonneer me in ieder geval op de nieuwsbrief!

1. Je maakt maar één keer de eerste indruk.

Het is een heel kort moment, waarin we nog niet beredeneren. Het gaat om van alles wat met de zintuigen te maken heeft: kleur, tekst, beeld, geur, geluid.
Op het web gaat het vooral om kleur. Het lichtgevende scherm komt zo dominant op je af en kleuren zijn heel briljant. Zelfs een tekstboodschap wordt sterker met kleurgebruik.
Deze eerste impressie verloopt heel intuïtief.

2. Blijven: hé dit is interessant/mooi/goed

 
Dan moet er reden zijn om te blijven hangen. Bepaalde  woorden trekken de aandacht en zijn mogelijk een antwoord op hetgeen de bezoeker zoekt.
Karakter valt op en bindt. Een authentieke website zal eerder in het geheugen blijven hangen en aanspreken.
Zijn de woorden, beelden, indrukken de moeite waard? …. En zijn ze to-the-point? Wanneer ik gebakjes zoek en ik vind taart dan klopt er iets niet.

3. Binden: gôh, ik abonneer me in ieder geval op de nieuwsbrief!

Is het voorgerecht lekker, dan wil men meer. Maar net als een goede kok zal je iedere keer weer de mensen moeten overtuigen van je kunsten, producten, diensten. Als bezoekers zich abonneren op je nieuwsbrief dan is de eerste hobbel genomen en na een paar nieuwsbrieven hebben mensen het idee dat ze je al kennen.
Dat is het doel waarnaar wij streven.